Açıl Gemi Açıl

Açıl Gemi Açıl

Gemi İnşaa Sektöründe Zirveye Adım Adım

Ağır sanayiyi oluşturan kollardan, istihdamı en yüksek olan gemi inşa sektörü, 2002 yılında 23. sırada iken 2007 sonunda 6. sıraya yükselmiştir. 2007 yılında 1,8 milyon DWT/YIL gemi inşa kapasitesi ile 33.000 kişiye istihdam olanağı sağlanmıştır. Gemi sektöründe 3,5 milyon DWT sipariş alımı ile dünyadaki büyüme %89 iken, tersanelerimizdeki büyüme %360 oranındadır. Türkiye’deki tüm tersanelerde 180 adet geminin inşası devam etmektedir.

Bilindiği gibi; gemilerin hidrolik sistemleri manevra (ön) ırgat, dümen (arka) ırgat, ambar kapakları, vinç sistemi ve dümen sistemlerinden oluşmaktadır. Bu hidrolik sistemlere ek olarak, DİLER HOLDİNG için Türkiye’de ilk, dünyada ise birkaç adet bulunan Split Barge gemisinin hidroliğini gösterebiliriz.

Geminin dizaynı SEFT Gemi İnşaa&Mühendislik firması tarafından, inşası ve montajı ise YAZICI DEMİR ÇELİK Mekanik Bakım ekipleri tarafından yapılmıştır. Geminin sevki schottel sistemi ile sağlanmaktadır. Schottel sistemi, iki pervaneden oluşmakta ve bu pervanelerin döndürülmesi A2F 355 hidromotorlar ile yapılmaktadır. Önemli olan, iki pervanenin de aynı anda aynı yöne hareket etmesidir. Senkronizasyon 2 adet 400 kW 1500 d/d Deutz motorlara bağlı A4VSO 355 HS4 pompalar tarafından, pompaların kontrolü ise dijital bir kart ile Rexroth tarafından oluşturulmuş BODAC programı üzerinden yapılır.

50 metre uzunluğundaki geminin önünde ve arkasında çapları 300 mm olan 4 adet silindir bulunur. Bu silindirlerle tüm gemi, ortasından 3,6 metre boyuna açılır. Liman inşa projesinde dolgu işlemi için kullanılan gemi, 2 pompanın debilerinin birleşmesi ile hızlı bir şekilde açarak (450 mm/sn) dolgu malzemesinin denize boşaltılmasını sağlar. Hızlı boşaltılmasındaki amaç, dolgu malzemesinin denizde dağılmadan tek bir noktayı aktarılmasıdır. Bu dolgu sistemi ile uydu üzerinden kolay bir şekilde dolgu alanının kontrolü sağlanmaktadır. Gemi sadece güvertedeki iki menteşe ile tutulmaktadır. Ayrılması sırasında, kaptan köşkü de iki menteşe ve iki kızak sayesinde su üstünde kalabilmektedir.
 

   

1000 ton yük kapasitesine sahip olan gemi, bir platform üzerinden dağdan kamyonlarla getirilen dolgu malzemeleriyle (kaya, taş, toprak) doldurulur. 14-16 kamyon arası yükle doldurulan gemi 15 dakikalık kısa bir süre içinde denize açılır, yükünü boşaltır ve tekrar platformun altına demir atar.

10 knots hızındaki gemi, liman inşa projesinde belirlenen yerde olduğunu uydu bağlantısı ile belirleyerek, belirlenen hat boyunca dolgu malzemesinin dökümünü sağlar. Böylece limanın temelleri denize atılmış olur.

Her zaman daha ileri

Büyük bir hızla büyüyen gemi sektörümüze ( Nazar Değmesin! ), böyle bir projeyle katılımımız olduğu için onur duyuyoruz. Her zaman daha iyisini yapmaya çalışacağımızın sözünü buradan tekrarlıyoruz.

Çerez Politikası
Gizlilik ve Çerezler: Bu sitede çerez kullanılmaktadır. Bu web sitesini kullanmaya devam ederek bunların kullanımını kabul edersiniz. Çerezlerin nasıl kontrol edileceği dahil, daha fazla bilgi edinmek için buraya bakın:

Devamı